فرهنگی اجتماعی

دفاع جزئى از هویت یک ملت زنده است، هر ملتى که نتواند از خود دفاع بکند زنده نیست، هر ملتى هم که به فکر دفاع از خود نباشد و خود را آماده نکند، در واقع زنده نیست، هر ملتى هم که اهمیت دفاع را درک نکند به یک معنا زنده نیست .

 

 

بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد پدافند غیرعامل: شعار هفته پدافند غیرعامل مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی امروز اهمیت پدافند غیرعامل قائدتاً برای مسئولین بایستی شناخته شده باشد ، اهتمام شما کار را پیش می برد . تنها راه مقابله با تهدیدها این است که وضعیت داخلی به گونه ای ساماندهی شود که دشمن از پیروزی خود مطمئن نباشد و زمینه را برای ماجراجویی فراهم نبیند . ندانستن اینکه دشمن چه در سر دارد و چه می خواهد بکند ، غفلتی است که ممکن است ما را از امکان برخورد و امکان دفاع محروم کند. تهدید را کاملاً جدی بگیرید یعنی به هیچ وجه در محاسبات خودتان از جدیت تهدید پایین نیایید ، منتها تهدید جدی معنایش حتمی نیست ، هیچ حتمیتی وجود ندارد . استکبار جهانی بداند که این ملت ، فولاد آبدیده است . زن و مرد این کشور و این مرز و بوم در کوره های حوادث آبدیده شده اند برای خودشان یک رسالت قائلند. رسالت پاسداری از اسلام و پرچم بر افراشته شده اسلام در این سرزمین امروز درس پیغمبر اسلام بر امتش و برای همه بشریت درس عالم، تمدن ، قوی شدن ، درس اخلاق و کرامت ، درس رحمت ، درس جهاد و عزت و درس مقاومت است . اگر با عقل و تدبیر و روحیه خستگی ناپذیر پیش برویم می شود از همین آب موجود استفاده کرد . آبها را که هرزمی رود مهار کنیم . آبها را درست مصرف کنیم . در مصرف آب اسراف نکنیم . پدافند غیرعامل به صورت شعله ای بلند شود . پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدر است . مسئله پدافند یک مسئله مستمر همیشگی است . باید از همه جهت خودمان را آماده کنیم ، هم برای دفاع و هم برای هجوم یک وقت دفاع لازم است و یک وقت هجوم لازم است باید خودمان  را از همه جهت آماده کنیم . پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه ، نه برای یک مقطع خاصی باید کاری کنیم مصونیت در خودمان به وجود بیاوریم ، این با پدافند غیرعامل تحقق پیدا می کند. دفاع جزیی از هویت یک ملت است ، هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست . هر ملتی که اهمیت دفاع را درک نکند، زنده نیست. 

  • محمد عرفان فاتحی

بیانات_رهبر_ پدافند_ غیر عامل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی